Fællesskab og respekt

Kom til informationsmøde om skolestart 2020

Skal dit barn starte i 0. klasse i 2020? Så kom til informationsmøde på skolen den 12. november.

Nu er det tid til at skrive dit barn op til skole og BFO
Skal dit barn i 0. klasse og Ballerup Fritidsordning (BFO) i 2020? Så skal du skrive dit barn op i perioden 18. november – 1. december 2019 via ballerup.dk.

Kom til informationsmøde på Måløvhøj Skole og hør mere om, hvordan det er at være elev på skolen.

Kom på besøg på skolen
Vi holder informationsmøde på skolen:

Tirsdag den 12. november 2019, kl. 18.00-19.00 i Kantinen på afdeling Østerhøj, Klakkebjerg 4, 2750 Ballerup.

Du er også velkommen til at besøge skolen i uge 47 og 48. Her er skolen åbent fra mandag til fredag kl. 8 - 1.

Hvem skal gå i 0. klasse?
Undervisningspligten indtræder den 1. august i det kalenderår, hvor dit barn fylder 6 år. Det vil sige, at hvis dit barn er født i kalenderåret 2014, skal barnet starte i 0. klasse i august 2020.

Er du i tvivl, om dit barn er klar til at starte i skole til august 2020, skal du henvende dig i dit barns dagtilbud.

Sådan indskriver du dit barn til skolestart
Du kan indskrive dit barn i uge 47 og 48 (18. november 2019 – 1. december 2019) via kommunens hjemmeside. Læs mere på ballerup.dk/indskrivning

Du har mulighed for ar få hjælp til indskrivningen på skolerne og i Borgerservice på Ballerup Rådhus.

På Ballerup Bibliotek, Skovlunde Kulturhus og Kulturhus Måløv har du mulighed for at benytte PC. Husk at medbringe NemID ved tilmelding.

Hvilken skole bliver mit barn optaget på?
Dit barn bliver ved indskrivningen tildelt plads på distriktsskolen. På vores hjemmeside kan du se, hvilket skoledistrikt du bor i. Du har som forælder mulighed for at ønske, hvilken matrikel/afdeling du ønsker dit barn optaget på.
På baggrund af de indkomne ønsker, fordeler distriktsskolelederen eleverne.

Ønsker du dit barn optaget på en anden folkeskole i Ballerup Kommune, sker tildelingen efter regler for frit skolevalg. Se ballerup.dk/indskrivning

Skal dit barn starte på en privatskole eller en skole i en anden kommune, skal du meddele det via den digitale indskrivning.

Hvordan skriver jeg mit barn op til BFO?
Indskrivning til BFO sker samtidig med indskrivning til skolegang på distriktsskolen. Starttidspunktet i BFO er 4. maj 2020.

Læs også vores folder 'En tryg skolestart'.

Seneste nyheder