Pædagoger i indskolingen Måløvhøj Skole
På Måløvhøj skole har vi fokus på at øge elevernes trivsel og læring og på at ndfri tre overordnede mål i den kommunale vision:
’Skole med Vilje’
Alle børn lærer optimalt i skolen
Alle børn indgår i fællesskaber
Skolen mestrer fornyelse
For at understøtte dette, samarbejder lærere og pædagoger i hverdagen og pædagogerne fra BFO medvirker i undervisningstiden i indskolingen.
For at understøtte elevernes læring og trivsel, indgår pædagogerne fra BFO i undervisningen i indskolingen
Hovedoverskrifterne er følgende:
- Tilstedeværelse i den fag-faglige undervisning
- Tilstedeværelse omkring frikvarterne
- Understøttende undervisning og andre forløb.
Tillstedeværelse omkring undervisningen :
- Pædagogerne indgår og understøtter undervisningen i klasserne og har desuden mulighed for at lave pædagogiske forløb med grupper af børn, enten klassevis, på tværs af årgange eller hele indskolingen.
- I samarbejde med det årgangsteam pædagogen er tilknyttet, prioriteres og laves mål for pædagogiske indsatser omkring enkelte eller grupper af elever.
Tilstedeværelse omkring frikvartererne:
- Pædagoger og lærere samarbejder omkring arbejdet med børnenes relationer og etablering af betydningsfulde fællesskaber.
- Dette medvirker til at højne trivselen for børnene og dermed skabe øget læringsparathed når lektionen starter og i løbet af hele skoledagen.
Understøttende undervisning og andre forløb:
- I samarbejde med årgangsteamet opstilles overordnede læringsmål og pædagogerne varetager planlagte aktiviteter enten enkeltvis eller sammen med andre pædagoger på årgangen og/eller afdelingen.
- Disse forløb kan være eksempelvis forumteater, mindfullnes, skak, bevægelsesaktiviteter.
- Indsatserne understøtter elevernes sociale og faglige læring og kan foregå både i USU og/eller de fag-faglige lektioner.